اُپتیک و لیزر

Optics and Laser Technology

معرفی حوزه اپتیک و لیزر

حوزه اپتیک و لیزر با وجود عمق بالای مفاهیم فیزیکی، یکی از فناوری‌های بسیار کاربردی‌ در صنعت می‌باشد. این حوزه ظرفیت بسیار بالایی در فرایند تولید محصولات‌ دارد و لذا به واسطه آن می‌توان بسیاری از چالش‌های فناورانه را برطرف نمود.  شرکت بهیارصنعت در سال‌های اخیر با توجه به نوظهور بودن حوزه اپتیک و لیزر و همچنین کاربرد فراوان آن در شاخه‌های پزشکی به این عرصه ورود کرده است و خوشبختانه توانسته است نیازهای بسیار مهمی از جامعه را از طریق آن برطرف نماید.

محصولات حوزه اپتیک و لیزر

لیتوگرافی بدون ماسک مستقیم لیزری

دستگاه لیتوگرافی مستقیم لیزری بهیار یک سیستم جامع و مفید برای ایجاد الگوهای بسیار کوچک بر روی بستر حساس به نور به صورت مستقیم و بدون نیاز به ماسک می باشد.

دستگاه پرینتر سه‌بعدی فلزات

دستگاه پرینتر سه بعدی فلزات بهیار برترین دستگاه پرینت قطعات با پیچیدگی هندسی زیاد و ساختارهایی با دیواره های نازک و کانال‌ها وحفرات داخلی و ابعاد کوچک می‌باشد.

میکروسکوپ روبشی لیزری

دستگاه میکروسکوپ روبشی لیزری بهیار یک ابزار مفید برای اندازه‌گیری نمایه سطحی است که به کمک آن می‌توان برخی مشخصه‌ها‌ی سطح نظیر زبری، انحنا، برآمدگی و همچنین فرورفتگی‌های سطح را اندازه‌گیری کرد. این میکروسکوپ می‌تواند جایگزین مناسبی برای میکروسکوپ‌های AFM باشد.

دستگاه های پردازش فیبر نوری

برش، استریپ و جوش فیبر نوری

پردازش قطعات اپتیکی

دستگاه‌های تراش عدسی و پولیش قطعات اپتیکی و فیبر نوری

دستگاه های پردازش فیبر نوری

رادیوگرافی X-Ray

سامانه های لیزری پردازش مواد

سامانه ربات هوشمند برش لیزری بهیار اولین سامانه لیزری بومی است که در خط تمپرمیل نورد سرد شرکت فولاد مبارکه سپاهان نصب و راه اندازی شده است.

آشکارساز وضوح بالا اشعه ایکس

متخصصان شرکت بهیار صنعت سپاهان با درک اهمیت آشکارسازهای X-Ray صفحه گسترده مبتنی بر CMOS در آینده تصویربرداری X-Ray، پس از دو سال مطالعه و بررسی دقیق این نوع آشکار ساز موفق به ساخت نمونه اولیه از آشکارسازهایX-Ray رزولوشن بالا برای کاربردهای مختلف تصویربرداری شدند.

سامانه هوشمند برش لیزری

پخش ویدیو

ثبت سوال و کسب اطلاعات بیشتر

برای ثبت سوالات و کسب اطلاعات بیشتر از طریق فرم زیر با ما در تماس باشید.